Ahad, 28 April 2013

-Assalamualaikum-

hari ini saya akan bawa rakan-rakan ke satu tempat makan yang istimewa. JOMMMMMMMMM..

baiklah hari ni kta nak pi makan kat Taman U je.. Dekatkan? heheh.. okay kita nak p makan kat sini

Restoran Green Jade
restoran in terletak di Medan Selera Taman Universiti, Skudai (berhampiran dengan Rainbow).


inilah dia kedai nya, masuk je kedainya ada tiang ni. sebenarnya duk cari nama signboard kedai, tapi x jumpe. rupanya tersorok. So, kalau x jumpe signboard, kedai ni terletak di paling kiri medan selera. waktu operasi 12 tghari hingga 5 petang, tapi selalunya klu pukul 4 ke atas tu, dah bnyk menu yang abis.

okay jom tengok menu apa yang menarik kat kedai Green Jade ni. Macam yang dalam gambar tu, itulah menu yang ada di kedai ini. menu dia terhad TAPI berbaloi.

menu fav saya kat kedai ni ialah mee rebus dia...jyeahhhhhh...


terangkat bila makan mee rebus die.
beza mee rebus yg dekat klang, rasa udang kering dan jintan die sangat mild, tak strong mcm mee rebus yang ada di klang. bila lalu kat tekak rasa smooth aje. tu yang SEDAP!!!!!

yang special kat sini, yang menarik perhatian pelanggan ialah air minuman 


pertama sekali adalah bekas minuman, pengusaha tidak menggunakan cawan atau gelas biasa, sebaliknya menggunakan 'jar'. tapi yang pentingnya mestilah rasa air tu. saya selalu order air kegemaran saya carrot susu. rasa dia MANTAP! tidak ada rasa hampas carrot pun rasa smooth je, sejuk je lalu tekak haaaaa air macam ni lah yang kita nak, MENYEGARKAN..brrrrrrrr

servis kat kedai ni TIPTOP! cara order die lain sikit, kita kene p kaunter dan order. die x kan datang meja ke meja, kerana pekerja die x ramai. pelanggan kedai ni bertali arus, tak putus2. portion makanan ni sederhana sebab ia untuk minum petang :) tapi puas hati nikmat. dalam seminggu paling kurang mesti sekali makan kat sini

antara menu lain yang terdapat di Green Jade





selamat menjamu selera :)

nor afiqah binti abdul khair
a11pp0048

Tiada ulasan:

Catat Ulasan